2299 0 48900

Καθημερινές

Δευ - Παρ

9:00 - 17:30

Οι στόχοι του τουρισμού για το νέο έτος

Το Υπουργείο Τουρισμού για το 2024 ξεκινά μια ολοκληρωμένη πρωτοβουλία στρατηγικού σχεδιασμού, με επίκεντρο τη βιωσιμότητα και την αντιμετώπιση μακροχρόνιων ζητημάτων του κλάδου. Βασικό στοιχείο αυτής της πρωτοβουλίας είναι η επέκταση των αγορών που συμβάλλουν στον ελληνικό τουρισμό, σε συνδυασμό με την έμφαση στην ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού του κλάδου. Αυτό περιλαμβάνει την ενίσχυση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού και την ανύψωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών τουριστικών προσφορών.

Κεντρικό στοιχείο της ατζέντας του Υπουργείου για το 2024, όπως περιγράφεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης και ενσωματώνεται στο Σχέδιο Ενιαίας Κυβερνητικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, είναι η προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Αυτή η προώθηση στοχεύει να προβάλει τα διαφορετικά προϊόντα και τις εμπειρίες που διατίθενται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προσπαθώντας να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο και να μειώσει την εποχικότητά της. Με αυτόν τον τρόπο, το σχέδιο στοχεύει να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων και να διατηρήσει την εντυπωσιακή απόδοση που παρατηρήθηκε φέτος.

Για να αντιμετωπιστεί συγκεκριμένα το θέμα της εποχικότητας, σχεδιάζεται αύξηση της τουριστικής προώθησης σε νέες ή υποεκπροσωπούμενες αγορές. Η στρατηγική περιλαμβάνει στοχευμένη αύξηση της τάξεως του 10 τοις εκατό στους επισκέπτες από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία σε σύγκριση με το 2023. Μια λεπτομερής μελέτη αγοράς στη Νότια Κορέα θα διερευνήσει δημογραφικές ιδιαιτερότητες, προτιμήσεις ταξιδιωτών και προτιμώμενα θέματα και προορισμούς μεταξύ των Κορεατών τουριστών. Για παράδειγμα, κάποιοι Ασιατικοί λαοί μεταξύ των οποίων οι Ιάπωνες και οι Νοτιοκορεάτες, συνηθίζουν να κυκλοφορούν με ομπρέλες κατά τη διάρκεια της ημέρας για να προστατέψουν το δέρμα τους από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου. Η εγκατάσταση επαγγελματικών συστημάτων σκίασης, όπως τέντες και μεγάλες ομπρέλες βαρέως τύπου σε αρχαιολογικούς χώρους, ουρές αναμονής εισιτηρίων και σε δημόσιους χώρους συνωστισμού θα εκτιμηθεί από τις συγκεκριμένες ομάδες και όχι μόνο. Οι επιχειρήσεις που ενοικιάζουν ξαπλώστρες και ομπρέλες θαλάσσης μπορούν να ανανεώσουν τον παλιό τους εξοπλισμό με νέες ομπρέλες παραλίας με δείκτη προστασίας UV. Όσα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύμματα διαθέτουν πισίνα, μπορούν να επενδύσουν σε πολυτελείς ομπρέλες πισίνας ενώ τα εστιατόρια και οι επιχειρήσεις εστίασης μπορούν να επενδύσουν σε τηλεσκοπικές ομπρέλες βαρέως τύπου.

Το σχέδιο προβλέπει επίσης αύξηση της τάξεως του 15 τοις εκατό της τουριστικής εισροής από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, αγορές γνωστές για τις υψηλές δαπάνες και την ανάπτυξη μετά την πανδημία. Ομοίως, αυξημένος τουρισμός αναμένεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και την Αυστραλία. Στο επίκεντρο βρίσκεται και η ινδική αγορά, όπως υπογραμμίστηκε από τις δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι. Αυτό αποδείχθηκε περαιτέρω τον περασμένο μήνα, όταν ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών φιλοξένησε αντιπροσωπεία ινδικών τουριστικών εκπροσώπων, με στόχο την προώθηση της Αθήνας στην ινδική αγορά και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ τουριστικών φορέων και των δύο χωρών. Η αντιπροσωπεία περιλάμβανε κορυφαίους ταξιδιωτικούς πράκτορες και μέλη του ινδικού τουριστικού Τύπου. Το ετήσιο σχέδιο στοχεύει σε αύξηση ανά 15 τοις εκατό του τουρισμού από την Ινδία.

Η νέα στρατηγική του Υπουργείου αντιμετωπίζει επίσης τομεακές προκλήσεις όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού ή οι ανάγκες κατάρτισης. Προωθεί την τουριστική εκπαίδευση μέσω του νομοθετικού εκσυγχρονισμού και της βελτίωσης των δεξιοτήτων των σημερινών εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης 10.000 κουπονιών κατάρτισης. Επιπλέον, θα υπάρχουν σεμινάρια ευρείας βάσης που θα καλύπτουν σημαντικά κοινωνικά θέματα όπως οι υπηρεσίες διαταραχών του φάσματος του αυτισμού και η πρόληψη και ο χειρισμός του εκφοβισμού, της βίας και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα άλλο κομβικό σημείο, που επηρεάζει τόσο τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες στους τουρίστες όσο και τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι βασικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του EOT, την ανάπτυξη ενός ψηφιακού τουριστικού χάρτη, ενός αποθετηρίου πολιτιστικών πόρων και ενός καινοτόμου πληροφοριακού συστήματος που χρησιμοποιεί τεχνολογία AI δεύτερης γενιάς. Η ψηφιακή στροφή του κλάδου περιλαμβάνει επίσης το Ενιαίο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων (e-MHTE) ή την ψηφιακή πλατφόρμα «e-MHTE/mydigitaltourism», την ψηφιοποίηση των διαδικασιών του Υπουργείου και τη διασύνδεση βάσεων δεδομένων. Επιπλέον, υπάρχει σχέδιο για μια ηλεκτρονική εφαρμογή για το Μητρώο διασυνοριακών υπηρεσιών ξεναγών και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών αιτήσεων εκπαιδευτικού προσωπικού IDOCH.

Επίσης, θα εφαρμοστεί σύστημα ηλεκτρονικού επισκέπτη καταγραφής αφίξεων και αναχωρήσεων τουριστικών καταλυμάτων. Αυτό, σε συνδυασμό με ανάλυση ανταγωνιστικής αγοράς, θα παράσχει λεπτομερή δεδομένα για την ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής τουρισμού, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της χώρας και την αντιμετώπιση κρίσεων.

Η βιώσιμη πτυχή του σχεδίου περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός Εθνικού Παρατηρητηρίου για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, ενός τουριστικού δορυφορικού λογαριασμού για την παρακολούθηση της οικονομικής συνεισφοράς του τομέα και ενός Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο. Υπάρχει επίσης μια μεταρρύθμιση του πλαισίου για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMMOs). Το έργο του Εθνικού Παρατηρητηρίου αναμένεται να ανατεθεί στις αρχές του 2024, με την ολοκλήρωση του 60% να αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους. Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας και ιστοσελίδας, καθώς και τη δυνατότητα των Περιφερειακών – Τοπικών Παρατηρητηρίων Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης να συνεισφέρουν τα απαραίτητα δεδομένα.

Μοιράσου την σελίδα:

Συμμετοχή Remi σε Εκθέσεις

Η εταιρεία μας συμμετέχει συχνά σε εκθέσεις προϊόντων, φροντίζοντας να βρίσκεται μέσα στον παλμό της αγοράς, αλλά και στην αιχμή της τεχνογνωσίας. Δείτε κάποιες απ’ τις εκθέσεις στις οποίες είχαμε συμμετοχή.

Astra

14 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 39 τ.μ.

Horizon

3 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aegean

7 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aeolus

9 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 12 τ.μ.

Armonia

15 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 20 τ.μ.

Μηχανισμός
Μηχανισμός
Μέγιστο μήκος
Μέγιστο μήκος
Σχήμα
Σχήμα
Αξεσουάρ
Αξεσουάρ