2299 0 48900

Καθημερινές

Δευ - Παρ

9:00 - 17:30

Κέρδη – ρεκόρ του τουρισμού και πωλήσεις των ξενοδοχείων

Η ελληνική τουριστική βιομηχανία βιώνει μια αξιοσημείωτη άνοδο, με το 2023 να διαμορφώνεται ως έτος ρεκόρ. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι τα έσοδα από τον τουρισμό μπορεί να εκτιναχθούν στα εντυπωσιακά 21 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η έκρηξη είναι εμφανής στην αυξανόμενη ζήτηση για καταλύματα, με πολλά ξενοδοχεία και τουριστικές εγκαταστάσεις σε περιζήτητους προορισμούς να έχουν πλήρη χωρητικότητα.

Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η ανοδική τάση στον τουρισμό συμπίπτει με μια αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις ξενοδοχειακών ακινήτων. Τα στοιχεία από μια πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύθηκε στις αρχές Οκτωβρίου, υπογραμμίζουν αυτή την τάση. Μόνο για τον μήνα Σεπτέμβριο υπήρξαν αγγελίες πώλησης για 155 ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα. Η κατανομή αυτών των αγγελιών είναι αρκετά διαφορετική και εκτείνεται σε διάφορες περιοχές: 18 στην Αττική, 9 στην Ήπειρο, 16 στη Χαλκιδική, 18 στην Πελοπόννησο, 7 στη Θεσσαλία, 24 στην Κρήτη, 21 στις Κυκλάδες, 16 στα Ιόνια Νησιά μεταξύ των υπολοίπων. Αυτή η αύξηση στις αγγελίες πωλήσεων δεν ήταν ξαφνικό φαινόμενο. Νωρίτερα μέσα στο έτος, ο Μάιος είχε 204 νέες αγγελίες και ο Ιούνιος πρόσθεσε άλλες 114, ανεβάζοντας το σύνολο σε 473 αγγελίες που επικεντρώνονται σε καλοκαιρινούς προορισμούς κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών.

Αυτή η στροφή στην αγορά είναι αξιοσημείωτη, καθώς κάθε χρόνο παρατηρείται ένα ορισμένο επίπεδο αγορών και πωλήσεων στον ξενοδοχειακό τομέα, που κυμαίνονται από πολυτελή ξενοδοχεία 5 αστέρων έως μικρότερες εγκαταστάσεις. Ωστόσο, η τρέχουσα διαθεσιμότητα σε ιστότοπους με καταχωρίσεις ακινήτων είναι ασυνήθιστα υψηλή. Ένα σημαντικό μέρος αυτών των διαθέσιμων ξενοδοχειακών μονάδων δεν αναφέρεται καν σε αυτούς τους ιστότοπους, γεγονός που υποδηλώνει μια βαθύτερη αλλαγή της αγοράς.

Η έναρξη της χειμερινής περιόδου του 2023 έφερε αισιοδοξία τόσο στον τομέα των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων όσο και στους ξενοδόχους, ειδικά στις ορεινές περιοχές. Το ποσοστό πληρότητας έφτασε το 100 τοις εκατό σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς κατά το διήμερο της 28ης Οκτωβρίου. Οι προκρατήσεις για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς δείχνουν επίσης υψηλά νούμερα. Η χειμερινή περίοδος στην Ελλάδα, ανάλογα με τον καιρό, ξεκινά τυπικά από τα τέλη Οκτωβρίου και διαρκεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Η περίοδος αιχμής για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων
και τους ξενοδόχους, ειδικά αυτούς που είναι εγγεγραμμένοι σε πλατφόρμες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης, εκτείνεται από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έως τα Θεοφάνεια, με μεγάλη εισροή επισκεπτών από τα μέσα Νοεμβρίου έως τον Ιανουάριο. Ο ελληνικός χειμερινός τουρισμός χαρακτηρίζεται από την έντονη εποχικότητα του.

Αλλαγές στους χειμερινούς προορισμούς σημειώνει και η αγορά ακινήτων για ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα. Περίπου 80 ακίνητα σε δημοφιλείς χειμερινές περιοχές είναι τώρα προς πώληση. Αυτά περιλαμβάνουν 14 στην Αράχωβα, 13 στα Καλάβρυτα, 7 στο Καρπενήσι, 14 στην Πορταριά, 8 στην Αρκαδία, 7 στην Ήπειρο, 5 στη Βέροια, 3 στη Καλαμπάκα, 3 στη Νάουσα, 2 στη Φλώρινα και στα Γρεβενά. Η πλειοψηφία αυτών των ακινήτων είναι μικρότερα ξενοδοχεία, συχνά οικογενειακά, με 10 έως 30 δωμάτια. Παρά τη σχετικά περιορισμένη ικανότητα φιλοξενίας σε αυτούς τους ορεινούς προορισμούς, που οι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι δεν ξεπερνά τις 100.000 κλίνες, η διαθεσιμότητα 80 τουριστικών ακινήτων είναι σημαντική.

Οι λόγοι πίσω από αυτή την τάση των πωλήσεων ξενοδοχείων είναι πολύπλευροι. Οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, όπως οικονομικές υποχρεώσεις, επιβαρύνσεις δανείων, αύξηση του ενεργειακού κόστους, πληθωρισμό και αύξηση των τιμών στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα οποία μειώνουν τα κέρδη και κλιμακώνουν τα έξοδα. Επιπλέον, παράγοντες όπως η έντονη εποχικότητα, η περιορισμένη προσβασιμότητα, η κυριαρχία των αεροπορικών ταξιδιών για τους τουρίστες, τα μη ικανοποιητικά επίπεδα εξυπηρέτησης, η έλλειψη εξειδικευμένης τουριστικής υποδομής και οι ελλείψεις σε τουριστικούς προορισμούς συμβάλλουν στην απόφαση για πώληση. Συν τοις άλλοις, υπάρχει επιτακτική ανάγκη για μια ριζική αναθεώρηση στον τρόπο με τον οποίο αυτοί οι προορισμοί προωθούνται διεθνώς, παράλληλα με την άνοδο νέων μορφών τουρισμού. Κάνοντας μια περαιτέρω ανάλυση στους λόγους που οδηγούν τους ιδιοκτήτες στην πώληση των ξενοδοχείων, κατανοούμε τα παρακάτω.

Οικονομικές προκλήσεις. Παρά τους υψηλούς αριθμούς τουρισμού, οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων αντιμετωπίζουν οικονομικά εμπόδια, όπως το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων ενέργειας, εργασίας και συντήρησης. Ο πληθωρισμός και οι αυξημένες τιμές στην αλυσίδα εφοδιασμού επιβαρύνουν περαιτέρω τη χρηματοπιστωτική τους σταθερότητα. Τα ξενοδοχεία οφείλουν να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες. Αυτό συμπεριλαμβάνει τις εγκαταστάσεις που κάποιες χρήζουν ανακαίνισης με υψηλά κόστη, καθώς και επιπλέον λειτουργικό εξοπλισμό όπως πισίνες, ομπρέλες πισίνας για ξενοδοχεία, χώροι πρωινού ή καφέ, κλινοσκεπάσματα κτλ.

Χρέος και χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις. Πολλοί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων παλεύουν με χρέη και οικονομικές υποχρεώσεις, που συχνά επιδεινώνονται από δάνεια και υποθήκες που συνάπτονται για να ξεκινήσουν ή να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους που απαιτούν συντήρηση.

Εποχιακές διακυμάνσεις. Ο ελληνικός τουρισμός είναι άκρως εποχιακός, με σημαντική πτώση στα ποσοστά πληρότητας εκτός των εποχών αιχμής. Αυτή η εποχικότητα επηρεάζει τις ροές εσόδων, καθιστώντας πρόκληση για τους ξενοδόχους να διατηρήσουν την κερδοφορία τους όλο το χρόνο.

Κορεσμός της αγοράς και ανταγωνισμός. Η ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με υπερπροσφορά σε ορισμένους τομείς. Αυτός ο κορεσμός πιέζει τους ξενοδόχους, ιδιαίτερα τις μικρότερες, οικογενειακές επιχειρήσεις, να ανταγωνιστούν μεγαλύτερες αλυσίδες και αναδυόμενες πλατφόρμες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης.

Προκλήσεις υποδομών και υπηρεσιών. Ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν προκλήσεις υποδομής, συμπεριλαμβανομένης της περιορισμένης προσβασιμότητας και των ανεπαρκών τουριστικών εγκαταστάσεων. Επιπλέον, η ποικίλη ποιότητα των υπηρεσιών μπορεί να αποτρέψει τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις και να επηρεάσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Προσαρμογή στις νέες τουριστικές τάσεις. Η τουριστική βιομηχανία εξελίσσεται, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν μοναδικές και εξατομικευμένες εμπειρίες. Τα παραδοσιακά ξενοδοχεία συχνά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε αυτές τις μεταβαλλόμενες τάσεις και να ανταγωνιστούν καινοτόμα καταλύματα, όπως ξενοδοχεία μπουτίκ και οικολογικά καταλύματα.

Η πώληση αυτών των ξενοδοχείων αντικατοπτρίζει μια μεταμορφωτική φάση στον τομέα της ελληνικής φιλοξενίας. Ενώ παρουσιάζει προκλήσεις, προσφέρει επίσης ευκαιρίες για ανανέωση και καινοτομία. Νέοι επενδυτές και ξενοδόχοι ενδέχεται να φέρουν νέες ιδέες και επενδύσεις, ενισχύοντας δυνητικά την ποιότητα και την ποικιλομορφία των τουριστικών προσφορών της Ελλάδας.

Το κύμα πωλήσεων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, στο πλαίσιο μιας ακμάζουσας τουριστικής βιομηχανίας, υπογραμμίζει την περίπλοκη αλληλεπίδραση οικονομικών, λειτουργικών και παραγόντων της αγοράς. Καθώς το ελληνικό τουριστικό τοπίο εξελίσσεται, είναι επιτακτική ανάγκη για τους ενδιαφερόμενους φορείς να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, ενισχύοντας ένα περιβάλλον που υποστηρίζει τη βιώσιμη και ποικιλόμορφη τουριστική ανάπτυξη. Το μέλλον της ελληνικής φιλοξενίας μπορεί κάλλιστα να εξαρτηθεί από την εξισορρόπηση των αναγκών του σήμερα με το όραμα για το αύριο.

Μοιράσου την σελίδα:

Συμμετοχή Remi σε Εκθέσεις

Η εταιρεία μας συμμετέχει συχνά σε εκθέσεις προϊόντων, φροντίζοντας να βρίσκεται μέσα στον παλμό της αγοράς, αλλά και στην αιχμή της τεχνογνωσίας. Δείτε κάποιες απ’ τις εκθέσεις στις οποίες είχαμε συμμετοχή.

Astra

14 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 39 τ.μ.

Horizon

3 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aegean

7 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aeolus

9 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 12 τ.μ.

Armonia

15 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 20 τ.μ.

Μηχανισμός
Μηχανισμός
Μέγιστο μήκος
Μέγιστο μήκος
Σχήμα
Σχήμα
Αξεσουάρ
Αξεσουάρ