Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, σταθερός στη φιλοδοξία του να προσελκύσει επισκέπτες της Βόρειας Αμερικής, έχει ξεκινήσει μια σειρά στρατηγικών και αποτελεσματικών πρωτοβουλιών με στόχο την ενίσχυση της προβολής της περιοχής και την προώθηση νέων συνεργασιών. Αυτή η συντονισμένη προσπάθεια έχει αποφέρει σημαντικές προωθητικές επιτυχίες και έχει δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με τη διεθνή τουριστική βιομηχανία.
Δημιουργήθηκε μια κομβική συνεργασία με την International Food, Wine, Travel Writers Association (IFWTWA), με έδρα την Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Αυτή η συνεργασία ήταν καθοριστική για να φέρει οκτώ καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων αρθρογράφων, δημοσιογράφων, συγγραφέων και bloggers, στη Χαλκιδική. Σε αυτά τα άτομα, αναγνωρισμένα για τη συνεισφορά τους στην τουριστική λογοτεχνία, προσφέρθηκε στο καθένα μια προσωπική εμπειρία. Προσαρμόζοντας κάθε επίσκεψη ώστε να ευθυγραμμίζεται με τα ενδιαφέροντα, τον διαθέσιμο χρόνο και τα ξεχωριστά δημογραφικά στοιχεία του αναγνωστικού κοινού των συμμετεχόντων, η Χαλκιδική επέδειξε την ευελιξία και την ελκυστικότητά της.
Αυτές οι εξειδικευμένες εκδρομές τύπου σχεδιάστηκαν για να φωτίσουν διάφορες πτυχές της Χαλκιδικής, τόσο γεωγραφικά όσο και θεματικά. Αυτή η προσέγγιση επέτρεψε την προώθηση του προορισμού σε διάφορες εποχές, ειδικά εκτός της περιόδου αιχμής του τουρισμού, ενισχύοντας τη δέσμευση με τις τοπικές κοινωνίες και ενισχύοντας την παρουσία της Χαλκιδικής στα ΜΜΕ των ΗΠΑ και του Καναδά.
Τα αποτελέσματα αυτών των επισκέψεων ήταν ουσιαστικά και ευρείας εμβέλειας. Εξέχουσα θέση μεταξύ των δημοσιευμένων έργων ήταν τα άρθρα στην USA TODAY, τη μεγαλύτερης κυκλοφορίας εφημερίδα της Αμερικής, με ημερήσιους αριθμούς αναγνωστών 2,6 εκατομμυρίων, μαζί με ισχυρούς ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (9,2 εκατομμύρια στο Facebook, 4,8 εκατομμύρια στο Twitter). Επιπλέον, οι συνεισφορές εμφανίστηκαν στο TRAVELAWAITS, μια πλατφόρμα με 209 συνεισφέροντες αρθρογράφους, και το QUILTRIPPING, γνωστό για το βραβευμένο τουριστικό του περιεχόμενο. Η αναμονή περαιτέρω δημοσιεύσεων τους επόμενους μήνες συνεχίζει να τροφοδοτεί τον ενθουσιασμό για την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα της Χαλκιδικής.
Σύμφωνα με το στρατηγικό του όραμα, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής έχει επιδιώξει ενεργά και υποστηρίζει συνέργειες με άλλες ελληνικές περιοχές. Αυτή η συλλογική προσέγγιση ήταν εμφανής στη διοργάνωση δημοσιογραφικών εκδρομών για Αμερικανούς αρθρογράφους, όπου η Χαλκιδική συνδυαζόταν συχνά με τη Θεσσαλονίκη και τη Βέροια, παρουσιάζοντάς τις ως ενιαίο προορισμό. Επιπλέον, πολυάριθμα ταξίδια εξοικείωσης επεκτάθηκαν για να συμπεριλάβουν πόλεις σε όλη την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, την Κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και την Ήπειρο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη ελληνική εμπειρία. Σε περιπτώσεις ταξιδιών με δύο κέντρα, οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν τη διαμονή τους στη Βόρεια Ελλάδα με επισκέψεις στην Αθήνα, τη Σαντορίνη ή την Κρήτη, προσφέροντας έτσι μια πλούσια, πολύπλευρη ελληνική ταξιδιωτική εμπειρία.
Τα σχόλια από Αμερικανούς επισκέπτες σχετικά με την τουριστική υποδομή και τις συνολικές προσφορές της Χαλκιδικής ήταν ιδιαίτερα θετικά, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη μιας στοχευμένης στρατηγικής για αυτήν την αγορά. Οι επισκέπτες τόνισαν πολλά βασικά πλεονεκτήματα, όπως η ασφάλεια και η ελκυστικότητα των οδικών διαδρομών, η ευκολία επικοινωνίας στα αγγλικά με τους ντόπιους, η προσβασιμότητα σε δημόσιους χώρους και πολλές παραλίες και η δέσμευση της περιοχής σε πρωτοβουλίες βιώσιμης ανάπτυξης. Οι παραλίες της Χαλκιδικής, εκτός από τα καθαρά νερά και την φυσική ομορφιά τους, παρέχουν και άνετη παραμονή καθώς σε πολλά οργανωμένα τμήματα τους δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις που ενοικιάζουν ξαπλώστρες και ομπρέλες παραλίας.
Προέκυψε μια ενδιαφέρουσα εικόνα σχετικά με τις δυνατότητες μιας απευθείας πτήσης από τις Η.Π.Α. Αν και μια τέτοια υπηρεσία αναμφίβολα θα απλοποιούσε τα ταξίδια, δεν θεωρήθηκε κρίσιμος παράγοντας, δεδομένου ότι συνήθως απαιτούνται πρόσθετες πτήσεις για προορισμούς πέρα από την Αθήνα. Ωστόσο, τονίστηκε η ανάγκη για μεγαλύτερη προβολή της Βόρειας Ελλάδας στην ταξιδιωτική αγορά των ΗΠΑ.
Βασικός στόχος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής είναι η ενσωμάτωση του προορισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας στα ταξιδιωτικά δρομολόγια των Αμερικανών τουριστών. Ο κ. Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος της TOX, τόνισε τις συνεχιζόμενες συζητήσεις με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και τη Fraport, με επίκεντρο τη δημιουργία απευθείας πτήσης από την Αμερική έως το 2025. Η πρωτοβουλία αυτή θεωρείται σημαντική πρόκληση και ευκαιρία για τον τουριστικό τομέα της περιοχής, δυνητικά τοποθετώντας τη Βόρεια Ελλάδα ως πρωταρχικό σημείο εισόδου για τους Αμερικανούς τουρίστες.
Τα ταξίδια εξοικείωσης, που αποτελούν μέρος της μεγαλύτερης εκστρατείας τουριστικής προβολής «Urban Centers Greece», διοργανώθηκαν από το PASS PARTOUT – Tourism Marketing σε συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής, την Π.Ε. Χαλκιδικής, του Δήμου Πολυγύρου, και του Δήμου Βέροιας. Αυτή η ολοκληρωμένη εκστρατεία υπογραμμίζει το πνεύμα συνεργασίας και τη στρατηγική προνοητικότητα που καθοδηγούν τις προσπάθειες της Χαλκιδικής να καθιερωθεί ως κορυφαίος προορισμός στη συνείδηση των Αμερικανών ταξιδιωτών.