Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023, ένα σημαντικό γεγονός εκτυλίχθηκε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας μια αξιοσημείωτη στιγμή στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού πολυτελείας εντός των Ηνωμένων Πολιτειών. Διοργανωμένη από την Tourism Media & Events, αυτή η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στρατηγικά στο Kyma Flatiron, ένα διάσημο χώρο εκδηλώσεων-εστιατόριο που βρίσκεται στην πολυσύχναστη καρδιά του Μανχάταν. Η περίσταση συμβόλιζε μια ηχηρή υποστήριξη από Αμερικανούς ενδιαφερόμενους προς τον αναπτυσσόμενο τομέα του τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση προσέλκυσε μια ποικιλία συμμετεχόντων από την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων 14 διακεκριμένων φορέων που περιλαμβάνουν περιφερειακούς φορείς, δήμους, ξενοδοχεία και διάφορες επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό. Αυτοί οι εκπρόσωποι συμμετείχαν σε παραγωγικές αλληλεπιδράσεις με μια προσεκτικά επιλεγμένη ομάδα 63 Αμερικανών πρακτόρων και 6 επιφανών δημοσιογράφων, προβάλλοντας το βάθος και την ποικιλομορφία των τουριστικών προσφορών πολυτελείας της Ελλάδας.
Υπό την υψηλή αιγίδα των ελληνικών Υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, μαζί με την αξιόλογη υποστήριξη της Ελληνικής Πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, η εκδήλωση αποτέλεσε παράδειγμα μιας συλλογικής προσπάθειας για την ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουρισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Περιφέρεια Αττικής έτυχε ιδιαίτερης αναγνώρισης σε αυτή τη συγκέντρωση, αναδεικνύοντας τον κομβικό της ρόλο στον ελληνικό τουρισμό.
Η εκδήλωση διακρίθηκε περαιτέρω από την υποστήριξη αξιόλογων χορηγών, συμπεριλαμβανομένης της Aegean Airlines ως επίσημου χορηγού αεροπορικών μεταφορών. Επιπλέον, σημαντικοί χορηγοί όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Fraport Greece, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της εκδήλωσης.
Αποκορύφωμα της εκδήλωσης ήταν η σειρά οξυδερκών παρουσιάσεων από επιφανείς Έλληνες περιφερειακούς εκπροσώπους. Η κυρία Αθηνά Κολυβά, επικεφαλής της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, μοιράστηκε τις πολύτιμες γνώσεις της μαζί με τον Δρ. Κυριάκο Γ. Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης και μέλος της Περιφερειακής Οικονομικής Επιτροπής Κρήτης. Επιπλέον, ο κύριος Μιλτιάδης Νικολάου, επικεφαλής του τμήματος Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνέβαλε με την τεχνογνωσία του κατά την διάρκεια της πολύτιμης ανταλλαγής γνώσεων της εκδήλωσης.
Η χρονική στιγμή της εκδήλωσης ήταν η κατάλληλη καθώς συνέπεσε με την κορύφωση του ενδιαφέροντος στην αγορά των ΗΠΑ για τον ελληνικό τουρισμό πολυτελείας. Αυτή η πρωτοβουλία της Tourism Media & Events αντιπροσώπευε μια στρατηγική κίνηση για περαιτέρω ενίσχυση και επέκταση του αποτυπώματος του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας. Ο ενθουσιασμός μεταξύ των ελλήνων επαγγελματιών του τουρισμού ήταν έκδηλος, με κάθε συμμετέχοντα να έχει εξασφαλίσει πάνω από 20 ραντεβού, υπογραμμίζοντας την αποτελεσματικότητα της εκδήλωσης στην προώθηση επιχειρηματικών ευκαιριών.
Επιπλέον, αυτή η εκδήλωση χρησίμευσε ως κεντρική πλατφόρμα για τους Αμερικανούς επαγγελματίες του τουρισμού να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν νέους και συναρπαστικούς προορισμούς και προϊόντα από την ελληνική τουριστική αγορά. Η συγκέντρωση διευκόλυνε πολυάριθμες συναντήσεις υψηλής αξίας μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) και ευκαιρίες δικτύωσης, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να σφυρηλατήσουν ουσιαστικές συνδέσεις με βασικούς παράγοντες της αμερικανικής βιομηχανίας πολυτελούς τουρισμού.
Ουσιαστικά, αυτή η εκδήλωση όχι μόνο ανέδειξε τη γοητεία και τις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού πολυτελείας, αλλά σηματοδότησε επίσης ένα σημαντικό βήμα προς την εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού και του αμερικανικού τουριστικού τομέα. Η επιτυχημένη φιλοξενία και τα αποτελέσματα της εκδήλωσης υπογράμμισαν την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην Ελλάδα ως κορυφαίο πολυτελή τουριστικό προορισμό, υπόσχοντας ένα λαμπρό μέλλον για αυτόν τον δυναμικό κλάδο.
Ο τουρισμός πολυτελείας, που χαρακτηρίζεται από ανέσεις υψηλής ποιότητας, εξατομικευμένες υπηρεσίες και εξαιρετικές εμπειρίες, έχει γίνει ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και προωθεί με διάφορους τρόπους την ευρύτερη τουριστική αγορά.
Αυξημένα έσοδα: Οι τουρίστες πολυτελείας συνήθως ξοδεύουν περισσότερο από το μέσο όρο των τουριστών. Επενδύουν σε κορυφαίες εμπειρίες, μένουν σε καταλύματα υψηλής ποιότητας, δειπνούν σε γκουρμέ εστιατόρια και επιδίδονται σε αποκλειστικές εκδρομές. Αυτή η υψηλή δαπάνη συμβάλλει σημαντικά στην τοπική οικονομία και υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό.
Προσέλκυση επισκεπτών υψηλού προφίλ: Οι πολυτελείς προορισμοί προσελκύουν συχνά διασημότητες, μεγιστάνες επιχειρήσεων και επιρροές. Η παρουσία και η υποστήριξή τους (ειδικά στη σημερινή εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) μπορεί να φέρει μεγάλη προσοχή σε έναν προορισμό.
Ανάπτυξη υποδομών: Η ζήτηση για πολυτελή καταλύματα και εμπειρίες οδηγεί συχνά στην ανάπτυξη καλύτερων μεταφορικών εγκαταστάσεων, βελτιωμένων δημόσιων χώρων αλλά και στην επένδυση των τουριστικών επιχειρήσεων σε καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις που ενοικιάζουν ξαπλώστρες και ομπρέλες παραλίας, επενδύουν σε αξιόπιστες, επαγγελματικές ξαπλώστρες και ομπρέλες πολυτελείας έτσι ώστε να προσφέρουν στους πελάτες τους μια μοναδική και άνετη διαμονή στην παραλία.
Δημιουργία θέσεων εργασίας: Οι εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου απαιτούν εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, που οδηγεί σε ευκαιρίες κατάρτισης και ανάπτυξης για τους τοπικούς πληθυσμούς. Αυτές οι θέσεις εργασίας συχνά πληρώνονται καλύτερα από τη μέση εργασία που σχετίζεται με τον τουρισμό, συμβάλλοντας στη βελτίωση του τοπικού βιοτικού επιπέδου.